divendres, 1 de gener del 2016

"Diego León", cançó marroquí sefardí del disc "Canciones sefardíes", de María Teresa Rubiato i Alex Kirschner (Movieplay, 1972)


Com tothom de la meva generació, vaig dedicar una bona part del nostre pressupost a comprar música. Molts d’aquells vinils s’han reeditat després en cd, però sap greu veure quants d’aquells discos s’han perdut i han quedat en l’oblit. Un bon grapat dels meus vinils, a més, he vist que no estan disponibles a la xarxa. Total, un desastre.

Per mirar de reparar-lo, si més no per la part que em toca, m’he dedicat a digitalitzar tots els elepés que he vist que no s’han tornar a editar i/o que ningú ha penjat. . 

Aquesta és una petita joia que va treure la casa Movieplay, que a principis dels 70 es va dedicar a publicar bona música folk. Aquesta disc es deia Canciones sefardíes, i era una col.lecció de temes sefardites recollits al Marroc, Iugoslàcia, Salònica i Jerusalem. El seus responsables eren la musicòloga del CSIC María Teresa Rubiato i el folklorista Alex Kirschner. El disc es va publicar el 1972.

L’elepé sencer l’he penjat a https://youtu.be/0zLU2TIR6tQ, i, com a presentació i per fer boca, he fet aquest vídeo amb la foto de la portada del disc i un dels temes que conté; "Diego León", que és romanç recollit al Marroc. 


Canals de vídeo

http://www.youtube.com/channel/UCwKJH7B5MeKWWG_6x_mBn_g?feature=watch