diumenge, 18 de gener del 2015

"Si la bala me da", cantada per Francisco Curto (1976)


Tinc un record ben clar de Francisco Curto. El vaig pescar sense voler en un programa de televisió en algun moment de mitjans dels anys 1970, amb un pantaló i sense camisa ni samarreta, en un escenari completament nu, recitant fragments del "Poema del Mío Cid". Em va impressionar. 

Després vaig comprar-me un disc seu que es titulava "La guerra civil española", que era com una història de la guerra explicada a través de cançons. Una d'elles era aquesta "Si la bala me da", una cançó de les Brigades Internacionals, amb lletra de Josef Luitpold  i música de Béla Reinitz. La va publicar Le Chant du Monde el 1976.

És una cançó preciosa que cantava a les meves filles per a que dormissin quan eren petites. 

Ara he fet aquest muntatge amb imatges de la defensa de Madrid.


Canals de vídeo

http://www.youtube.com/channel/UCwKJH7B5MeKWWG_6x_mBn_g?feature=watch