diumenge, 13 de juliol de 2014

Salutació a poeta mort. Joan Brossa a "Tribunal Popular" (1989)


Conservo un gran record d’en Joan Brossa. El vaig conèixer a casa d’en Damià Sagimón, un camarada de la Joventut Comunista, cap allà el 1976 o així. Era a plaça Urquinaona. El seu pare l’havia convidat a ell i a en Francesc Vicens, el director aleshores de la Fundació Miró, a casa seva per a veure plegats una pel.lícula de Busby Berkeley, per al que, com és ben sabut, els surrealistes sempre havien experimentat una fascinació absoluta. En Damià i jo ens hi vàrem afegir. Després hem anat coincidint alguna vegada, com quan el vàrem convidar a participar en aquest Tribunal Popular que vam dedicar als toros i on –aquest era el joc– jo havia d’estar en contra, quan no ho estava en absolut. Tot i les meves objeccions amb la distància del temps, mentiria si no reconegués que m’ho vaig passar de puta mate fent aquest programa. Era en algun moment dels primers mesos de 1989. 

On els veiem sempre –la meva familia i jo, perquè hi anàvem quasi sempre plegats– era a la Filmoteca, quan estava a Avinguda de Sarrià. No hi faltava mai. Jo crec que s’hi passava tot el temps i que veia totes les pel.lícules que feien. A més, portava sempre una camisa de quadros que ens feia l’efecte que era sempre la mateixa. 

Un gran home. Vagi una salutació per a ell al paradís dels poetes on es troba. Suposo. Igual és un infern. Ves a saber.




Canals de vídeo

http://www.youtube.com/channel/UCwKJH7B5MeKWWG_6x_mBn_g?feature=watch