dijous, 21 de novembre de 2013

"Des poes" ("Els gats"). Un curtmetratge de Johan van der Keuken de 1967, reflexió sobre el cinema, la mirada i la condició humana en general



Em fascina absolutament Johan van der Keuken des que el vaig descobrir a l'exposició que li van fer al CCCB, "Cos i ciutat". Des d'alehores he anat veient totes les coses seves que m'han arribat i he mirat de compartir algunes que he vist que no hi eren a la xarxa. De fet, la veritat és que hi ha relativament poques, el que fa intuir que els propietaris dels seus materials deuen protegir-los i denuncien a qui gossi penjar obres seves. Vaig a provar sort a veure si no em tanquen un altre cop un canal i penjo al vimeo un dels seus curtmetratges més singulars, també, com crec que la majoria de les seves pel·lícules, al capdavall una profunda reflexió a propòsit de la mirada cinematogràfica, és a dir de la mirada a seques. També ho és, ho veureu, sobre la condició humana en general. Gaudiu-lo.


Canals de vídeo

http://www.youtube.com/channel/UCwKJH7B5MeKWWG_6x_mBn_g?feature=watch