divendres, 18 de gener de 2013

Els meus amiguets del bosc. Trobada amb sanglars a Collserola, agost 2012


Fa un any i pico, en una de les manifestacions convocades pel 15M, vaig veure una penya a la que una pancarta identificava com a provinent de La Floresta. Em va fer gràcia sobre tot que a aquella pancarta, i com si fos una divisa, figurava la imatge d’un porc senglar. Em va commoure con aquest animal havia estat finalment assumit com el símbol de la serralada que empara Barcelona.

Però entenc no sols la simpatia que desperten aquestes bestioles, sinó també la fascinació que implica aquesta dolça venjança de la natura que ens acosta tant uns animals que són caça major. L’altra nit una manada de senglars va arribar a la plaça Lesseps.

No m’he pogut resistir a aquest atractiu per aquestes manifestacions de salvatgeria natural tan properes. Des de fa temps la meva família i jo visitem un punt de la frontera entre Collserola i la ciutat on hem descobert que és regularment freqüentat per una “família” d’aquestes bèsties. Està clar que no és així, però ens fa il.lusió creure que ens coneixen i ens reconeixen.

Aquestes imatges corresponen a una nit del mes d’agost de 2011. Serien cap allà les 9 del vespre i l’indret és l’espai que la Societat Protectora d’Animals té a prop de l’estació del funicular del Tibidabo. Com podeu veure als garrins no els costa res acostar-s’hi.  Els grans s’ho pensen més.

M’acompanya la meva filla petita, Selma. Carlota havia decidit quedar-se al cotxe.


Canals de vídeo

http://www.youtube.com/channel/UCwKJH7B5MeKWWG_6x_mBn_g?feature=watch