dissabte, 2 de juny de 2012

Salutació a Alfonso Levy, un merodeador, home savi que camina. Fragment de "La mirada en la foto de carnet" (Julián Álvarez, 2011)



Vet aquí un petit homenatge al meu amic Alfonso Levy, la saviesa i lucidesa del qual m’ajudat sovint. Conservo un impagable record de l’època en la que vàrem treballar plegats a “La radio de Julia”, cap allà finals dels 90 i principi dels 2000. Fins i tot van fer plegats, l’estiu del 2001, si no recordo malament, un programa per Ràdio 4 que es deia “A la deriva”. Estan enregistrats i un dia m’haig de decidir a passar-los a mp3 i penjar-los a la xarxa. Recordo que amb un d’aquests programes, que s’havien fet per omplir el forat del mes d’agost a l’emissora, vàrem presentar-nos a una altra importantíssima cadena de ràdio. El seu director ens va atendre i va comprometre a sentir la gravació que li portàvem. Al cap d’una setmana ens va cridar per a felicitar-nos. Recordo que ens va dir: “¡Nivelazo!” De seguida van comprendre que no teníem cap possibilitat.
En Julían Álvarez va enviar-me una de les entrevistes de la seva sèrie “La mirada en la foto de carnet”, que es pot veure sencera a http://alfrentealaderecha.blogspot.com/, amb intervius a Romà Gubern, Francesc Puntí, Josep M. Català... La que em lliurava estava dedicat al meu amic Levy. Sencera la teniu a http://vimeo.com/35777643. Al meu canal al youtube n’he penjat un tros.
Amb una abraçada a Alfonso Levy, un merodeador, home savi que camina. 


Canals de vídeo

http://www.youtube.com/channel/UCwKJH7B5MeKWWG_6x_mBn_g?feature=watch