dissabte, 30 de juny de 2012

Record de Josep Guinovart. Intervenció al "Tribunal Popular" (TVE, 1989)



Repassant els enregistraments que tinc de "Tribunal Popular", a la seva fase al canal català de TVE, van apareixent personatges certament interessants, dels quals de molts no comptem amb alguna presència personal a la xarxa. He buscat i es troben força referències a l'obra artística de Josep Guinovart (1927-2007), un dels més destacats representants de l'informalisme pictòric a Catalunya, però no amb intervencions públiques que ens permetin escoltar la seva veu i algun bocí del seu pensament. Aquest és el seu "testimoni" al "judici" que se li va fer a Salvador Dalí, on va actuar convocat pel "fiscal", que en aquest cas era jo. El programa es va emetre en algun moment del primer semestre de 1989. L'"advocat" Ricardo Fernández Deu i el fiscar Xavier Foz. L'"adjudant el fiscal" era el meu bon amic Albert Sabadell. 

Vaig coincidir alguna vegada em en Guinovart, però sobre tot maig gaudir de l'amistat de qui va ser la seva esposa, Maria Antonio Pelauzy, l'ànima de Populart, la mítica botiga especialitzada en artesania del món sencer que hi havia al carrer Montcada. Va deixar-nos l'any 2003.




Canals de vídeo

http://www.youtube.com/channel/UCwKJH7B5MeKWWG_6x_mBn_g?feature=watch