diumenge, 6 de novembre de 2011

Yasmin Syed fent de "cooperant" al Pakistà a un episodi del "Camaleó" (1991)



Si em permeteu, continuo explicant-vos aspectes de com va anar la darrera gravació del “Camaleó”. La cosa, com deia a l’entrada anterior, sobre l’estat una mica pedo del iaios que hi havia a l’estudi, va ser més aviat delirant. Aquell aspecte el teniu a http://manueldelgadoruiz.blogspot.com/2011/09/un-enregistrament-agonic-del-camaleo-la.html.

Però m’agradaria retre homenatge als “convidats” del programa, tots els quals eren obviament falsos. Un d’ells era el meu enyorat Manuel Altés, que va morir fa uns mesos i que feia d’expert en teologia sexològica i explicava, completament en serio, un seguit de qüestions teòriques sobre la relació entre mística i erotisme. Aquesta entrevista ja l’havia penjat en una entrada anterior, dedicada a retre-li homenatge. La trobareu a http://www.youtube.com/watch?v=xMgrhFz_8fQ.

El que he penjat aquí és una altra entrevista: la que li feien a una suposada cooperant pakistaní que dedicava el millor de la seva vida a atendre els nens desvalguts a Lahora i que oferia una emocionada i rica descripció de la tasca de les missioneres i voluntàries catòliques  amb la població més desfavorida del país. Naturalment la noia no era cap cooperant, sinó la meva estimada amiga Yasmin Syed, aleshores una estudiant d’antropologia pakistanesa que es va prestar a fer el paper de jove cristiana carregada de generositat i amor al pròxim. Una noia brillant, que fa poc vaig retrobar i per la que tinc un gran apreci. Viu a Eivissa i va dir-me que s’havia convertit a l’Islam. Fixeu-vos en lo bé que fa el seu paper.

Aprofito per enviar-li un fort petó, carregat d’enyor, perquè aquella var una promoció de la qual conservo un gran record i amb que vàrem passar grans moments plegats. 


Canals de vídeo

http://www.youtube.com/channel/UCwKJH7B5MeKWWG_6x_mBn_g?feature=watch