dissabte, 27 d’agost de 2011

Olga Achón cantant "Fly me to the Moon" i salutació a la lluita del poble xilé



Olga Achón és una de les doctorandes que han llegit la seva tesi en el Departament d’Antropologia de la UB. La va llegir fa unes setmanes i en vaig fer la corresponent crònica al bloc. Es titulava Contratación en origen e institución total. Estudio sobre el sistema de alojamiento de trabajadores agrícolas en el Segrià (Lleida). L’Olga em va deixar ser el seu director i d’ací por tindré oportunitat de referir-me’n perquè està a punt de publicar-la Ediciones de la Catarata, els mateixos que em van treure La ciudad mentirosa. La referència a la lectura de la seva tesi la teniu a http://manueldelgadoruiz.blogspot.com/2011/02/otra-vision-sobre-el-sistema-de.html-
A més, també fa poc traslladava la crònica que ella, que viu a Xile, em feia en un correu en viu i en directe de la repressió contra les protestes estudiantils a Santiago. Està aquí:
Doncs bé. Aquesta noia, com tants altres investigadors brillants, s’ha de guanyar la vida fent altres coses que no són fer recerca o donar classes, que és el que es mereixerien i que tant de bo sigui el que tard o d’hora acabin fent. Hi ha que treballen a un botiga; altres a una oficina o fan de carters, etc. L’Olga, no. L’Olga canta. Quan em va explicar que es guanyava les garrofes cantant a hotels o sales de festa sovint d’alt nivell em vaig quedar de pedra, perquè, allò que diuen, mai no m’ho hagués imaginat. Quina feina més fascinant. Com comprendreu, amb lo pel.liculero que sóc la cosa em va semblar fantàstica.
Ara m’ha enviat un registre seu cantant un dels grans temes estàndar, “Fly me to the Moon" i em permeto, amb el seu permís, compartir-lo amb els lectors i les lectores d’aquest bloc.
I, ja de pas, i com la noia viu a Xile i està sent testimoni i estic segur que partícep de l’atur general d’aquests dies al país, he muntat la cançó amb unes imatges del que està passant que he pescat del youtube.
 Així doncs que una bona barreja: una doctoranda cantant el gran tema que popularitza Frank Sinatra –tot i que la primera versió va ser d’un cantant de cabaret, com l’Olga, Felicia Sanders– i una oportunitat per a saludar a la gent de Xile que lluita.


Canals de vídeo

http://www.youtube.com/channel/UCwKJH7B5MeKWWG_6x_mBn_g?feature=watch