dimarts, 31 de maig de 2011

Carta de Joan Roura, ferit pels mossos el 27 de maig a plaça Catalunya, al Conseller d'Interior, Felip Puig




Felip Puig:

No puc menjar sòlids, no puc dormir per prescripció mèdica, no puc fer petons a les persones que estimo, no puc jugar a futbol en dos mesos, no puc celebrar la victòria del Barça i tinc la meva mare amb atacs nerviosos. Demà aniré al metge per saber si he perdut audició ja que el divendres hi tenia tanta sang que els metges no ho podien veure del tot. Aquesta nit he tornat a somniar amb l'escena de l'impacte de bola de goma. M'ha tornat a envaïr la mateixa por - i incompresió! - que vaig sentir quan vaig recuperar el sentit al terra. En aquell moment no era capaç d'imaginar el que havia succeït, doncs jo estava molt lluny del lloc on es repartien els cops de porra. Només sangrava sense parar per l'orella – va durar 5 hores! - , tenia la vista nublada, no reconeixia la meva millor amiga, tenia les mans fredes i els sentits no em responien. Totes aquestes turtuoses imatges es repeteixen insistentment al meu cap i si vostè les va manar és perquè és incapaç d'imaginar res semblant. Cregui'm.

Jo no sóc el noi espaorit que surt a les imatges i al qual dispara l'agent. Jo sóc un jove que hi havia molt més enllà i que estava molt més enrere tranquil·lament instal·lat en un nucli pacífic. Jo simplement estava conversant amigablement amb una companya quan aquesta bala perduda, probablement després de rebotar a terra, es va incrustrar a la meva orella. L'amiga en qüestió i d'altres testimonis, evidentment, aniràn fins al final amb mi en la denúncia que penso interposar.

Felip Puig si t'interessa el meu cas pots demanar el "parte" mèdic a l'Hospital del Mar o posar-te en contacte amb mi, segur que això no serà difícil per tu. Tot i així, la veritat: dubto que ho facis i encara no entenc com sóc tant il·lús com per enviar-te aquest missatge. Aniré fins al final amb els abogats perquè el meu cas es doni a conèixer i el denunciaré on faci falta fins que:

1.- El Mosso sigui identificat i retirat del Servei per disparar a un ciutadà sense mirar qui hi ha darrere.

2.- Els Mossos d'Esquadra deixin d'utilitzar aquestes boles de goma que ja han matat a gent i han volat molts ulls.

3.- Renunciis al càrrec per ordenar aquesta massacre.

Més indignat que mai et demana la dimissió un conciutadà ferit.

Joan Roura Expósito


[Al video es veu a en Joan abatut. És al minut 6,10]

Canals de vídeo

http://www.youtube.com/channel/UCwKJH7B5MeKWWG_6x_mBn_g?feature=watch