dilluns, 4 d’octubre de 2010

Referències i materials per a Ana Anguita, que se'n va a fer treball de camp a El Ejido

Mira, Ana, aquests són els altres dos llibres escrits per antropòlegs sobre El Ejido dels que vaig parlar-te'n i que hauries de tenir en compte, a més, és clar, que el de l'Ubaldo Martínez, El Ejido (La Catarata).
D'una banda, Francisco Checa, El Ejido, la ciudad-cortijo (Icaria). En Paco treballa a la Universidad de Almeria i coneix la problemàtica molt d'a prop. Som amics i és molt bon tio.
També Mikel Azurmendi, Estampas de El Ejido (Taurus). En relació a la polèmica que va suscitar la seva publicació, amb un contingut fregant el racisme, si és que no hi queia, tens abundant informació a internet. En particulat, et remeto a la carta que vàrem signar contra ell i que trobaràs de seguida si la cerques a la xarxa.
Sempre m'en recordaré de quan vam coincidir fa alguns anys a unes jornades que organitzava la Fundación Manuel Broseta a València. Vaig anar a la seva conferència i al final li vaig preguntar, no sé amb quin motiu en relació al tema de la immigració, que si creia realment que Espanya era un país democràtic. Aleshores el que em va contestar va ser, quasi literalment -és difícil oblidar-se'n- "Mira, Manolo, España es un país democrático, porque si no lo fuera ahora mismo bajaba y te partía la cara". Em va fer l'efecte que esteva enfadat amb mi.

Canals de vídeo

http://www.youtube.com/channel/UCwKJH7B5MeKWWG_6x_mBn_g?feature=watch