dijous, 28 d’octubre de 2010

EL MEU PULMÓ - Un poema de Susanna Barranco

Fa uns dies la Laia Sanz va convidar-nos al seu aniversari. Vam anar a casa seva allà a La Salut. L'únic regal que va dir-nos que acceptaria és un acte de creació, per elemental i rudimentari que fos. Jo vaig portar-li l'única cosa que em resulta mitjanament bé, que és un grapat de pallassades. També estava convidada l'actriu i poetessa Susanna Barranco. Ella li va dedicar una petita representació acompanyant un poema seu. Em va commoure i li vaig demanar que me'l passes.
Acabo de rebre'l i m'agradaria compartir-lo, si no us fa res. És preciós. M'apena adonar-me'n que mai seré capaç de fer una cosa així. Però està bé que algú la faci per mi i per nosaltres.
Està publicat al seu poemari Cràter (Llibres de l'índex) i està dedicat al seu fill Amat.




EL MEU PULMÓ

Per més vegades que vulgui
saltar per aquesta finestra
que m’atrapa,
per més vegades que ho intenti...

Mentre hi hagi pa a taula
et regalaré els secrets de l’àmfora
-caramels comprats a mercat-
et cantaré el so de la pluja
mentre veus el tren passar.

Per més vegades que cridin
les veus amargues...
maceraré el teu cos viu:
ales enlloc de mans i
estomac ensucrat.

Per més vegades que desitgi...

Silenci!

Tot l’amor per tu,
guardat en un gibrell
de romaní i menta.



Susanna Barranco Iglesias
Barcelona. 06 de novembre de 2005

Canals de vídeo

http://www.youtube.com/channel/UCwKJH7B5MeKWWG_6x_mBn_g?feature=watch