dijous, 7 d’octubre de 2010

Escopofília - Extres de la sessió del 16-9-10 (i avui no hi ha Reina)

ATENCIÓ, IMPORTANT
Entre la vaga, el començament de curs i que la darrera sessió va ser fa quinze dies, resulta que no he tingut temps de preparar a temps la pròxima Escopofília, per tant L'ESCOPOFÍLIA D'OCTUBRE ES TRASLLADA AL 14, ÉS A DIR AL SEGON DIJOUS. LA SETMANA VINENT, VAL?
I ara passo als crèdits dels extres que vam passar a la sessió del 16 de setembre.
Com recordareu, vaig descuidar-me allò d'en Llorenç Soler, IN MEMORIAN (1986). L'he penjat a www.vimeo.com/15059061. Al meu bloc he explicar una mica com va anar la història d'aquest documental i el que hi vaig tenir a veure.
Per suplir el buit vaig tirar del que tenia a mà i vaig passar-vos un curt de dibuixos: FRENCH ROAST, de FRACIS JOUBERT (2008), que va ser una de les nominades en el corresponent apartat als darrers oscars.
Espero que us sorprengués el vídeo que vaig passar-vos d'aquella noia ballant mentre passava els semàfors. Té la seva història. L'any 2004 la ballarina i coreògrafa ÀNGELS MARGARIT i la companyia Mudances van estrenar al Teatre de les Flors un treball que va titular URBS#1 CÀSTING. Era una especulació formal molt interessant sobre la naturalesa coreogràfica de les apropiacions més ordinàries de l'espai públic. Una de les coses que incorporava l'espectacle era aquest vídeo, realitzat per la mateixa Àngels i per NÚRIA FONT. La ballarina és NATALIA LABIANO. Em va afalagar molt quan em va dir que la lectura de El animal público li havia ajudat a preparar l'obra.
Vaig passar-vos també una de les darreres coses del meu sempre admirat NACHO VIGALONDO: el curt MARISA (2009). Senzillament genial.
I el moment magnífic en el que DEAN MARTIN i RICKY NELSON canten "My rifle, my pony and me", a RIO BRAVO, de HAWARD HAWKS (1959).
Aprofito per expressar-vos que de vegades no estic segur que aconsegueixi transmetra-vos com voldria el valor que tenen per a mi aquestes maravelles que comparteixo amb vosaltres a cada sessió. Vaig passar-vos el bellíssim comiat d'Errol Flynn i Olivia de Havilland a "They Died with their Boot On", o el valor immens de les paraules de James Steward a "Harvey" i vaig tenir la impressió de que era igual, que allò no era capaç de commoure ningú més que a mi. Si us plau, si veniu a la Reina, no reprimiu la llagrimeta davant meravelles com aquesta. No li ho direm a ningú.
I parlant de plorar, vam veure al que –amb permís de la Mun– és el meu bolerista mexicà favorit: el gran CUCO SÁNCHEZ. Vaig mostrar-vos un enregistrament seu a la televisió mexicana l'any 1965 cantant l'emocionatíssima FALLASTE CORAZÓN.
Bé, segueixo. Amb l'homenatge que vaig voler retre-li a en Joe Hill vaig passar-vos algunes coses que val la pena que tingueu referenciades. Una és quan JOAN BAEZ canta "I dreamed i saw Joe Hill last night", la cançó composada per Alfred Hayes i Earl Robinson el 1930 en honor del sindicalista i cantant sueco-nord-americà afussellat el 1910 a Utah. És de la seva actuació a Woodstock i les imatges són del documental WOODSTOCK, de MICHAEL WADLEIGH (1970). L'altra és la mateixa cançó, però ara cantada per PAUL ROBESON el 1936, que vaig muntar pel meu compte amb imatges de les manifestacions a Seattle del 1999. També era propi el muntatge d'imatges de la vaga general a San Francisco del 1934 i de les vagues de la Steel i de la General Motor al 1937, presses del documental BROTHER CAN YOU SPARE A DIME?, de PHILIP NORA (1975), amb una cançó de Joe Hill ""The is power in the Union", cantada per JOE GLAZER –Hill no va enregistrar cap disc i no tenim res en la seva veu–, en un disc que va gravar per Folkways l'any 1954. Aquestes coses meves el dia que tingui un moment les penjaré al youtube. També vaig passar l'enregistrament d'una actuació de PHIL OCHS a un programa especial de la televisió sueca del 1968, cantant el seu "Joe Hill"
En fí, que us en recordeu: AQUEST DIJOUS NO HI HAURÀ REINA. LA PRÒXIMA EL 14.
Fins aleshores.

Canals de vídeo

http://www.youtube.com/channel/UCwKJH7B5MeKWWG_6x_mBn_g?feature=watch